Bast Castle firmware tapasztalatok

FIGYELEM! A PROJEKTET A KÉSZÍTŐJE MEGSZÜNTETTE. SEMMILYEN JÖVŐBELI TÁMOGATÁS VAGY FRISSÍTÉS NEM VÁRHATÓ.

Még elérhető letöltések: http://www.mediafire.com/?ibtddec3rdnrm

Most volt egy kis időm (és a lányom sem lógott a lejátszón mesét nézve) és kipróbáltam ezt a firmware-t. A tapasztalataim a custom 2.5.6.0 verzióval összehasonlítva értendők.
A telepítést egyszerűen egy pendrive-ról indítottam simán a menü „USB frissítés” részétől indítva. Település közben egyszer újraindult a lejátszó és utána folytatta tovább a frissítést. Mintha elsőre nem sikerült volna a frissítés és újra kezdte volna, de másodjára már sokkal tovább tartott a folyamat és a végén ismét újraindult a lejátszó és rendesen működik. Tehát „no problem”.

FIGYELEM! Ha valaki vissza akarna térni egy másik firmware-re, ne ijedjen meg attól, hogy a menüben nem találja az "USB frissítés" pontot. Csakis a RESTORE gombos módszerrel lehet másik firmware-t telepíteni (R6S kikapcsol, másik fw rámásolása FAT pendrive-ra, pendrive csatlakoztat, RESTORE gomb lenyomva tart és lejátszó bekapcsolása és azonnal a frissítő képernyő jelenik meg, a RESTORE gombot el lehet engedni, a frissítés már folyamatban).

Semleges (semmi változás a custom 2.5.6.0-hoz képest):

  • Bekapcsolt BD menünél – amellett, hogy sok BD ISO menüje így sem jelenik meg – a lejátszó elfelejti magáról, hogy ő tulajdonképpen 3D lejátszó. A legnagyobb nyugalommal 2D-ben játssza le a 3D videókat is és csak a gagyi 2D->3D konverzióra van lehetőség. Itt sincs változás…
  • Habár a jelenleg "hivatalosnak" számító 1.02 verzióban még nincs magyar nyelvű menü, de fordítói közreműködésemmel az NB 1.03 rev 002 verziótól kezdve már van magyar menü.

Pozitívumok:

  • Kihagyták a firmware-ből az Android módot. Lehet, hogy egyesek számára ez inkább negatívum, de mivel én nem használom, így szerintem fölöslegesen foglalja a helyet a firmware-ben és a memóriában. Ismétlem, ez az én saját szubjektív véleményem.
  • A főmenü hátterét nem csak egy „rögzített” listából lehet kiválasztani, hanem elég egy USB eszköz gyökerébe felmásolni egy „Resources” nevű mappába a saját háttérképeket (eddig JPG és PNG képfájlokkal próbáltam).
  • NightlyBuilds (1.03 rev 003 -tól) és a végleges 1.03 már tudják a 23.976-ot.

Negatívumok:

  • Mint említettem, ahogy a 2.5.6.0-nál, a Bast Castle-el sem működik a 3D lejátszás, ha be van kapcsolva a BD menü. Habár kikapcsolt BD menünél jelzi a képernyő bal felső sarkában, hogy 3D filmet indítottunk, viszont nincs automatikus átváltás 3D módra. Manuálisan a helyi menüben kell átkapcsolni. És ha már itt tartunk, a SETUP menüből eltűnt az összes 3D-vel kapcsolatos beállítási lehetőség.
  • A főmenü kinézetét nem lehet változtatni. A menü alatti elemeknek (pl. óra, időjárás) nincs saját háttere, így ha világos háttérképet állítunk be, akkor alig látszanak ezek az elemek.
  • A főmenü alatti részen jobb oldalról hiányoznak a custom 2.5.6.0-ban megszokott állapotjelző ikonok (BT, HDD, WiFi, stb.)
  • Az előzőhöz kapcsolódva nincs menü „customization”. Vagyis nincs olyan lehetőség, mint a custom 2.5.6.0-ban, hogy pl. a főmenü MOVIES ikonját választva ne a fájlböngésző induljon el, hanem jukebox módba kerüljünk. Semmilyen jukebox megoldás nincs a Bast Castle-ben.
  • A beállításokban nincs lehetőség egyéni alapértelmezett hang és felirat nyelv megadására.
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License