Moviesheet-ek használata

Mit tud ezzel kapcsolatban a hivatalos firmware?

A lejátszó fájl/videó/zene/kép böngészőjében az ikon (thumbnail) nézet használatakor lehetőségünk van arra, hogy a médiafájlokhoz és az azokat "tároló" mappákhoz képeket (pl. album borítót) társírsunk.
Ennek érdekében:

  • Ha egy mappában található valamilyen kép fájl (akár JPG, PNG, BMP, stb.), akkor a mappa ikonja az a kép lesz.
  • Ha egy médiafájllal egy mappában található egy, a médiafájl nevével megegyező nevű kép fájl (pl. movie.mkv és movie.jpg), akkor a médiafájl ikonjaként az a kép fog megjelenni a böngészőben.

Az SRJG Jukebox használata

Ha még nincsenek a filmekhez társított moviesheet-jeid, az SRJG Jukebox-all is lehetőség van új filmadatbázis és movisheet-ek automatikus generálására. Ezt két helyről indítva lehet megtenni:

Asztali PC internet böngészőjéből:

  1. PC-n a böngésződdel nyisd meg a lejátszó webes felületét (a lejátszó IP címét kell beírni: a Beállítások - Hálózat oldalán megtalálod)
  2. Az oldalsó menüben: SRJG web panel - SRJG Jukebox
  3. Ha még nem használtad, akkor az Options szekcióban IMDB plugin: Yes, majd "Generate". A script át fogja vizsgálni a lejátszóra kötött HDD-t. Megkeresi rajta az összes videófájlt és amelyiknek a fájlnevéből egyértelműen kiderül a valódi cím, ahhoz letölt egy borító előlapot (150x227 képpont méretű JPG fájl) és létrehoz egy angol nyelvű sheet-et (1280x720 képpont méretű JPG) és ezeket bemásolja az adott videófájl mellé.
  4. A filmadatbázis generálás, a borítóképek és moviesheet-ek létrehozása a készülékről is elindítható: Alkalmazások ("ims" ikon) - SRJG Jukebox - Config - Update Jukebox…

A lejátszón indítva:

  1. A lejátszó főmenüjében: Alkalmazások ("ims" ikon) - SRJG Jukebox indítása.
  2. Update Jukebox

Megjegyzés (az automatizmusnak vannak hátrányai):

  • Nagy kapacitású, minél több videófájlt tartalmazó HDD-k esetén eltart egy "kis" ideig a vizsgálat, az adatbázis generálása és a sheet-ek létrehozása.
  • Mint már említettem, amely filmek fájlnevéből nem derül ki a valódi cím, ott nem tud sheet-et létrehozni vagy tippel valamit (az automatizmus ugye…)
  • ISO fájlokat nem vizsgál, valamint a kicsomagolt eredeti blueray mappaszerkezetű filmeket sem tudja rendesen azonosítani (valamit tippel az M2TS fájlok neve alapján… 00001.M2TS, 00002.M2TS - többnyire a Stream című filmre tippel)…

Tehát:

Ajánlatos egy profi - de legalábbis jól használható - sheet generátor használata (pl. ThumbGen).
A Jukebox maga igaz, hogy csak 150x227-es borítóképeket rak a filmek mellé, de más sheet generátorok által létrehozott, nagyobb felbontású képeket is képes kezelni.

Használat

A lejátszó főmenüjében: Alkalmazások ("ims" ikon) - SRJG Jukebox indítása. Azon belül többféle módon (kategória, ABC sorrend, stb… szerint) elérhetők a filmek - először a borítóképek, majd valamelyikre kattintva a filmhez generált sheet jelenik meg teljes képernyőn (ha van, egyébként egy általános filmszalag kép látszik). Itt a távirányítón az OK gombra nyomva elindítható a lejátszás.

Minta

A Bee.movie.mkv film alapján

150x227 borító (Bee.movie.jpg)
Bee.movie.jpg

1280x720 sheet (Bee.movie_sheet.jpg)

Bee.movie_sheet.jpg
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License