Általam elvégzett tesztek

1080@60P kérdése

A hivatalos specifikációk szerint a hardveres dekóder (maga a chip) nem támogatja az 1080@60P(rogressive) videók dekódolását. Elvileg az összes kodek esetében így van.
Ezzel ellentétben kipróbáltam pár ilyen fájlt (néhány FullHD kamera tud ilyen 1080@60P videót készíteni).
Egyelőre csak H264-es kódolásúakat, változó (MKV, MTS, stb…) konténerekben találtam és próbáltam és az R6S probléma nélkül le tudta játszani azokat.
Ha lesz időm, kipróbálom más kódolású videókkal is (ha van)…

Auto framerate kérdése

Saját magam is tapasztaltam, de körülnéztem a neten az elérhető - leginkább külföldi - fórumokon és azokon is megemlítik, hogy egyelőre (a jelenleg legfrissebb és az azelőtti firmware-ekkel sem) egyik Realtek RTD-1186DD chipre épülő médialejátszón sem működik az auto framerate funkció. Talán egy újabb firmware-ben javítható lenne ez a hiányosság, hiszen maga a lejátszó videó kimenete támogatja a különféle frekvenciájú és felbontású interlaced vagy progressive formátumokat, de azokra nem tud automatikusan váltani a lejátszott videófájl formátumának megfelelően. Egyelőre csak a kézi váltogatás lehetséges a távirányító "TV MODE" feliratú dedikált gombjával.

DivX.Test.CD.v2 (innen)

A lejátszó - kevés kivétellel - minden tartalmat le tudott játszani a teszt CD-ről, de:

- Furcsa volt, hogy a "GMC 3 warp point" tesztszakasznál habár a lejátszó kiírta, hogy "Nem támogatott GMC", mégis akadás nélkül játszotta tovább a videót.

- AAC 5.1, WMA 9.1 Pro 5.1 és OGG (Vorbis) 5.1 hangsávok esetén ezeket nekem nem sikerült 5.1-esként lejátszani az optikai kimenetre kötött erősítőmmel, ezek csak sztereóban szólaltak meg - annak ellenére, hogy lejátszás közben az INFO gombra előugró ablakban rendesen kijelzi a kodeket és a csatornák számát. Ezért úgy gondolom, ez csak a régi házimozi erősítőm miatt lehet…
AC3, DTS hangsáv esetén nincs probléma az optikain.
Mivel régebbi fajta, HDMI bemenetek nélküli házimozi erősítőm van - mint azt már említettem -, ezért azt egyelőre nem tudom ellenőrizni, hogy HDMI-n kimennek-e ezek az 5.1 hangsávok.

- A külön lévő hangfájlok esetén a DTS hangfájlt sikerült 5.1-esként meghallgatni, a többi (a fent említett kodekekkel) szintén mindig csak sztereó volt (már megint az erősítőm…?)
Itt megjegyezném, hogy a lejátszó tényleg lejátssza FLAC fájlokat - mint ahogy a specifikációkban is szerepel - de a teszt CD-n lévő .FLA kiterjesztésű fájlt nem látja a lejátszó, azt át kellett nevezni ".FLAC"-ra.
Különálló fájlként az "*.AC3"-akat sem látja, de ha átnevezem pl. .MP3-ra vagy .DTS-re, hogy lássa, akkor simán lejátsza és természetesen az erősítőmön is 5.1-ben szól.
A .MPC (Musepack) hangfájlokat egyáltalán nem tudja kezelni.

- A formázási információkat (pl. betűk színe, stílusa, stb.) is tartalmazó feliratfájloknál a formázást nem tudja kezelni (a kódot is kiírja szövegként a felirat elején és végén, ahogy a fájlban szerepel). Itt megjegyezném, hogy akár lejátszás közben is a SUBTITLE dedikált gombbal lehet változtatni a felirat helyét, betüméretét, színét, kódolását, és lehet korrigálni plusz-mínusz századmásodpercekkel az időzítést is. A fontkészletet is lehet változtatni a SETUP menüben, de annak érvényesítéséhez újra kell indítani a lejátszót.
SSA-nál és .SMI-nél is figyelmen kívül hagyja a formázást, de ezeknél legalább nem írja ki a videóra a formázási infókat a felirat mellé…

- Az alap fontkészlettel és betűnagysággal 3 sorban, soronként max. kb. 48-49 karaktert tud kitenni

- A különféle médiatartalmakat böngészve max. kb. 40 karakternyi szöveg látszik a fájlnévből. Természetesen kurzorral ráállva a fájlra az egész fájlnév végigfut.

Egyelőre ennyi…

Prohardver tesztcsomag: (innen)

A pakkból az összes videót képes lejátszani - beleértve a misztifikált "killa sample"-t is, igaz a csúcs bitrátás résznél azért be tud szaggatni.
Egyedül az 5.1 hangcsatornás WMA hangsávval ellátott WMV fájl hangját itt sem sikerül 5.1-esként meghallgatni. Az INFO-ban a lejátszó felismerte a kodeket és a csatornákat, de az erősítőmön csak sztereóként szólalt meg…

Egyebek

- Ha DLNA szerverként használnád az R6S-t és a rákötött HDD/pendrive-ot, akkor a mappa és fájlnevekben kerüld az ékezetes magánhangzókat.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License